Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

Článek 1 – Definice

V těchto podmínkách se rozumí:

  • Lhůta na rozmyšlenou: doba, během které může spotřebitel využít své právo na odstoupení od smlouvy;

  • Spotřebitel: fyzická osoba, která nejedná v rámci výkonu svého povolání nebo podnikání a uzavírá s podnikatelem smlouvu na dálku;

  • Den: kalendářní den;

  • Dlouhodobá transakce: smlouva na dálku týkající se série produktů a/nebo služeb, jejichž dodávka a/nebo odběr je rozprostřen v čase;

  • Trvalý nosič dat: jakýkoli prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo podnikateli uchovávat jemu osobně určené informace způsobem, který umožňuje jejich budoucí přístup a nezměněnou reprodukci;

  • Právo na odstoupení: možnost spotřebitele ve lhůtě na rozmyšlenou odstoupit od smlouvy na dálku;

  • Podnikatel: fyzická nebo právnická osoba, která nabízí produkty a/nebo služby spotřebitelům na dálku;

  • Smlouva na dálku: smlouva, která je uzavřena v rámci systému pro prodej na dálku organizovaného podnikatelem, a to výhradně s využitím jednoho nebo více prostředků komunikace na dálku;

  • Prostředek komunikace na dálku: prostředek, který může být použit pro uzavření smlouvy bez současné fyzické přítomnosti spotřebitele a podnikatele;

  • Všeobecné podmínky: tyto všeobecné obchodní podmínky podnikatele.

Článek 2 – Podnikatel

KVK: na požádání
E-mail: info@velvetine.nl

Článek 3 – Působnost

Tyto všeobecné podmínky se vztahují na každou nabídku podnikatele a na každou uzavřenou smlouvu na dálku a objednávky mezi podnikatelem a spotřebitelem.

Před uzavřením smlouvy na dálku bude spotřebiteli zpřístupněn text těchto všeobecných podmínek. Není-li to rozumně možné, bude před uzavřením smlouvy uvedeno, že podmínky jsou k dispozici u podnikatele a na žádost spotřebitele budou co nejdříve bezplatně zaslány.

Pokud je smlouva uzavřena elektronicky, mohou být tyto podmínky spotřebiteli poskytnuty elektronicky způsobem, který umožňuje jejich snadné uložení na trvalý nosič dat. Není-li to rozumně možné, bude před uzavřením smlouvy uvedeno, kde je možné se s podmínkami elektronicky seznámit a že budou na žádost spotřebitele zaslány zdarma.

Pokud se kromě těchto podmínek uplatňují také specifické podmínky pro produkty nebo služby, použije se obdobně druhý a třetí odstavec a v případě rozporu se spotřebitel může dovolávat ustanovení, které je pro něj nejpříznivější.

Pokud bude některé ustanovení těchto podmínek neplatné nebo zrušené, zůstávají ostatní ustanovení nadále platná a neplatné ustanovení bude bezodkladně nahrazeno ustanovením co nejbližším původnímu záměru.

Situace, které nejsou v těchto podmínkách výslovně upraveny, budou posuzovány v duchu těchto všeobecných podmínek.

Nejasnosti ohledně výkladu nebo obsahu jednoho či více ustanovení těchto podmínek budou vykládány v duchu těchto všeobecných podmínek.

Článek 4 – Nabídka

Pokud má nabídka omezenou dobu platnosti nebo je vázána podmínkami, bude to v nabídce výslovně uvedeno. Nabídka je nezávazná. Podnikatel je oprávněn nabídku měnit a upravovat.

Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených produktů a/nebo služeb. Popis je dostatečně podrobný, aby spotřebitel mohl nabídku řádně posoudit. Pokud podnikatel použije obrázky, odpovídají skutečnosti. Zjevné chyby nebo omyly v nabídce nejsou závazné.

Všechny obrázky, specifikace a údaje uvedené v nabídce jsou orientační a nemohou být důvodem k náhradě škody nebo ke zrušení smlouvy.

Obrázky produktů odpovídají nabízeným produktům. Podnikatel však nemůže zaručit, že zobrazené barvy přesně odpovídají skutečným barvám produktů.

Každá nabídka obsahuje informace, ze kterých je spotřebiteli zřejmé, jaká práva a povinnosti vyplývají z přijetí nabídky, zejména:

  • případné náklady na dopravu;

  • způsob uzavření smlouvy a kroky k tomu vedoucí;

  • případné uplatnění práva na odstoupení;

  • způsob platby, dodání a plnění smlouvy;

  • doba platnosti nabídky nebo doba, po kterou podnikatel garantuje cenu;

  • výše poplatku za komunikaci na dálku, pokud se liší od běžného tarifu;

  • zda bude smlouva archivována a pokud ano, jak k ní bude mít spotřebitel přístup;

  • jak může spotřebitel před uzavřením smlouvy zkontrolovat a opravit své údaje;

  • další jazyky, ve kterých lze smlouvu uzavřít;

  • kodexy chování, jimiž se podnikatel řídí, a jak k nim může spotřebitel přistupovat elektronicky;

  • minimální trvání smlouvy na dálku v případě dlouhodobé transakce;

  • volitelně: dostupné velikosti, barvy, typy materiálů.

Článek 5 – Smlouva

Smlouva vzniká, s výhradou ustanovení odstavce 4, v okamžiku přijetí nabídky spotřebitelem a splnění příslušných podmínek.

Pokud spotřebitel přijme nabídku elektronicky, podnikatel neprodleně potvrdí přijetí nabídky elektronickou cestou. Dokud není toto přijetí potvrzeno, může spotřebitel smlouvu zrušit.

Je-li smlouva uzavřena elektronicky, podnikatel přijme příslušná technická a organizační opatření k ochraně elektronického přenosu dat a zajistí bezpečné prostředí. Pokud může spotřebitel platit elektronicky, podnikatel přijme vhodná bezpečnostní opatření.

Podnikatel je oprávněn – v rámci zákonných možností – ověřit, zda spotřebitel může dostát svým platebním povinnostem, a další skutečnosti důležité pro uzavření smlouvy na dálku. Pokud má podnikatel na základě tohoto průzkumu důvod smlouvu neuzavřít, může objednávku nebo žádost odmítnout nebo její plnění podmínit zvláštními podmínkami.

Podnikatel zašle spotřebiteli s produktem nebo službou následující informace písemně nebo způsobem, který spotřebiteli umožní jejich uložení na trvalý nosič dat:

a. adresu provozovny, kde může spotřebitel uplatnit stížnosti; b. podmínky a způsob, jakým může spotřebitel uplatnit právo na odstoupení, nebo informace o vyloučení práva na odstoupení; c. informace o zárukách a poprodejním servisu; d. údaje uvedené v čl. 4 odst. 3, pokud již nebyly spotřebiteli poskytnuty před uzavřením smlouvy; e. podmínky ukončení smlouvy, pokud je smlouva uzavřena na dobu delší než jeden rok nebo na dobu neurčitou. V případě dlouhodobé transakce platí tato ustanovení pouze pro první dodávku. Každá smlouva je uzavírána s výhradou dostatečné dostupnosti objednaných produktů.

Článek 6 – Právo na odstoupení

Při nákupu produktů má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Tato lhůta na rozmyšlenou začíná běžet následující den po obdržení produktu spotřebitelem nebo jím předem určenou osobou, která byla o tom informována podnikatelem.

Během této lhůty bude spotřebitel s produktem a obalem zacházet opatrně. Produkt rozbalí nebo použije pouze v rozsahu nezbytném pro posouzení, zda si jej přeje ponechat. Uplatní-li právo na odstoupení, vrátí produkt včetně všech dodaných doplňků a – pokud je to rozumně možné – v původním stavu a obalu podnikateli, v souladu s rozumnými a jasnými pokyny poskytnutými podnikatelem.

Chce-li spotřebitel využít svého práva na odstoupení, je povinen to oznámit podnikateli do 14 dnů od převzetí produktu. Toto oznámení musí být písemné nebo formou e-mailu.

Po oznámení záměru odstoupit musí spotřebitel produkt vrátit do 14 dnů. Spotřebitel musí prokázat, že produkt byl odeslán včas, například dokladem o odeslání.

Neučiní-li tak spotřebitel ve stanovených lhůtách, je nákup považován za definitivní.

Článek 7 – Náklady v případě odstoupení

Využije-li spotřebitel práva na odstoupení, nese náklady spojené s vrácením zboží.

Pokud spotřebitel již zaplatil, podnikatel vrátí částku co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení. Podmínkou je, že podnikatel již obdržel vrácené zboží, nebo bylo prokázáno jeho úplné vrácení.

Článek 8 – Vyloučení práva na odstoupení

Podnikatel může právo na odstoupení vyloučit u produktů, jak je uvedeno v odstavcích 2 a 3. Vyloučení je platné pouze tehdy, pokud to bylo jasně uvedeno v nabídce, nebo alespoň před uzavřením smlouvy.

Vyloučení práva na odstoupení je možné u produktů:

a. vyrobených podle specifikací spotřebitele; b. jednoznačně osobního charakteru; c. které z důvodu své povahy nelze vrátit; d. které se rychle kazí nebo stárnou; e. jejichž cena podléhá výkyvům na finančním trhu, které podnikatel nemůže ovlivnit; f. novin a časopisů; g. audio a video nahrávek a počítačového softwaru, pokud byl porušen obal; h. hygienických produktů, pokud byl porušen jejich obal.

Vyloučení práva na odstoupení je možné i u služeb:

a. týkajících se ubytování, dopravy, stravování nebo volnočasových aktivit poskytovaných v konkrétní datum nebo období; b. jejichž plnění začalo s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty na odstoupení; c. týkajících se sázek a loterií.

Článek 9 – Cena

Během doby platnosti nabídky se ceny nabízených produktů a služeb nezvýší, s výjimkou změn v důsledku změny sazeb DPH.

Na rozdíl od předchozího odstavce může podnikatel nabízet produkty nebo služby, jejichž ceny závisí na výkyvech finančního trhu a které nemůže ovlivnit, za proměnlivé ceny. Tato skutečnost a skutečnost, že uvedené ceny jsou orientační, budou uvedeny v nabídce.

Zvýšení ceny do 3 měsíců od uzavření smlouvy jsou povolena pouze tehdy, pokud jsou výsledkem právních předpisů.

Zvýšení ceny po 3 měsících od uzavření smlouvy jsou povolena pouze tehdy, pokud si je podnikatel vyhradil a:

a. jsou důsledkem právních předpisů; nebo b. má spotřebitel právo smlouvu vypovědět od data, kdy zvýšení ceny nabude účinnosti.

Všechny ceny podléhají tiskovým a sazbovým chybám. Za důsledky takových chyb nenese podnikatel odpovědnost. V případě chyb není podnikatel povinen dodat produkt za chybnou cenu.

Článek 10 – Shoda a záruka

Podnikatel ručí za to, že produkty a/nebo služby odpovídají smlouvě, specifikacím uvedeným v nabídce, obvyklým požadavkům na kvalitu a použitelnost a právním předpisům platným k datu uzavření smlouvy. Je-li dohodnuto, podnikatel ručí i za vhodnost produktu k jinému než běžnému použití.

Záruka poskytnutá podnikatelem, výrobcem nebo dovozcem nemá vliv na zákonná práva spotřebitele.

Případné vady nebo chybně dodané produkty musí být oznámeny podnikateli písemně do 14 dnů od dodání. Produkty musí být vráceny v původním obalu a ve stavu nového zboží.

Záruční doba podnikatele odpovídá záruční době výrobce. Podnikatel nenese odpovědnost za konečné použití produktů pro specifické účely spotřebitele ani za rady ohledně jejich použití.

Záruka se nevztahuje, pokud:

  • spotřebitel produkt opravil nebo upravil sám nebo tak učinila třetí osoba;

  • produkt byl vystaven abnormálním podmínkám nebo s ním bylo zacházeno nešetrně nebo v rozporu s pokyny;

  • závada je důsledkem právních předpisů nebo nařízení týkajících se povahy nebo kvality použitých materiálů.

Článek 11 – Dodání a provedení

Podnikatel bude s největší pečlivostí přijímat objednávky a provádět dodávky produktů.

S ohledem na ustanovení čl. 4 provede podnikatel přijaté objednávky nejpozději do 30 dnů, pokud se spotřebitel nedohodne na delší dodací lhůtě. Pokud bude dodávka zpožděna nebo bude objednávka částečně nebo vůbec neprovedena, bude o tom spotřebitel informován nejpozději do 30 dnů. V takovém případě má spotřebitel právo smlouvu bez nákladů zrušit a případně žádat náhradu.

V případě zrušení podle předchozího odstavce podnikatel vrátí zaplacenou částku co nejdříve, nejpozději do 14 dnů.

Je-li dodání produktu nemožné, podnikatel se vynasnaží nabídnout náhradní produkt. Nejpozději při dodání bude spotřebitel jasně informován, že se jedná o náhradní produkt. U náhradních produktů nelze vyloučit právo na odstoupení. Náklady na vrácení nese v tomto případě podnikatel.

Riziko poškození nebo ztráty produktů nese podnikatel až do okamžiku doručení spotřebiteli nebo předem určenému zástupci, pokud nebylo výslovně dohodnuto jinak.

Článek 12 – Dlouhodobé smlouvy: ukončení a prodloužení

Ukončení:

Spotřebitel může smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou, která zahrnuje pravidelné dodávky produktů (včetně elektřiny) nebo služeb, kdykoli vypovědět s dodržením výpovědní lhůty nejvýše jeden měsíc, pokud nebylo dohodnuto jinak.

Spotřebitel může smlouvu uzavřenou na určitou dobu, která zahrnuje pravidelné dodávky produktů (včetně elektřiny) nebo služeb, vypovědět ke konci dohodnuté doby s dodržením výpovědní lhůty nejvýše jeden měsíc.

Spotřebitel může výše uvedené smlouvy:

  • kdykoli ukončit, bez omezení na určitý čas nebo období;

  • ukončit stejným způsobem, jakým byly uzavřeny;

  • vždy ukončit se stejnou výpovědní lhůtou, jakou si podnikatel stanovil pro sebe.

Prodloužení:

Smlouvy uzavřené na určitou dobu, které zahrnují pravidelné dodávky produktů nebo služeb, nelze automaticky prodloužit nebo obnovit na určitou dobu.

Odchylně od výše uvedeného může být smlouva na dodávky denního, zpravodajského a týdenního tisku a časopisů prodloužena na maximálně tři měsíce, pokud může spotřebitel tuto prodlouženou smlouvu ke konci prodloužení vypovědět s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc.

Smlouva uzavřená na určitou dobu, která zahrnuje pravidelné dodávky produktů nebo služeb, může být automaticky prodloužena pouze na dobu neurčitou, pokud má spotřebitel právo kdykoli smlouvu ukončit s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc, a maximálně tři měsíce v případě, že se jedná o méně než měsíční dodávky tiskovin.

Smlouva na zkušební dobu nebo k seznámení, týkající se pravidelných dodávek denního, zpravodajského a týdenního tisku a časopisů, se neprodlužuje automaticky a končí automaticky po uplynutí zkušebního období.

Trvání:

Má-li smlouva trvání delší než jeden rok, může ji spotřebitel po uplynutí jednoho roku kdykoli vypovědět s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc, ledaže by to bylo podle zásad rozumnosti a spravedlnosti neakceptovatelné.

Článek 13 – Platba

Není-li dohodnuto jinak, musí spotřebitel zaplatit dlužné částky do 7 pracovních dnů od začátku lhůty na rozmyšlenou, jak je uvedeno v článku 6 odstavec 1. V případě smlouvy o poskytování služby začíná tato lhůta běžet po potvrzení smlouvy spotřebitelem.

Spotřebitel je povinen bez prodlení nahlásit podnikateli jakékoli nesrovnalosti v poskytnutých nebo uvedených platebních údajích.

V případě prodlení má podnikatel, s ohledem na zákonné limity, právo účtovat přiměřené náklady oznámené spotřebiteli předem.

Článek 14 – Reklamační řád

Stížnosti na plnění smlouvy musí být podány podnikateli do 7 dnů od okamžiku, kdy spotřebitel zjistí vady, a to s úplným a jasným popisem.

Stížnosti podané podnikateli budou vyřízeny do 14 dnů od data přijetí. Pokud je pro řešení stížnosti zapotřebí delší doba, podnikatel do 14 dnů odpoví s potvrzením přijetí a uvedením termínu, kdy může spotřebitel očekávat podrobnější odpověď.

Nelze-li stížnost vyřešit dohodou, vzniká spor, který podléhá rozhodčímu řízení.

Stížnost nezbavuje podnikatele povinnosti plnění smlouvy, pokud podnikatel písemně nestanoví jinak.

Pokud je stížnost podnikatelem uznána jako oprávněná, podnikatel dle vlastní volby bezplatně nahradí nebo opraví vadné produkty.

Článek 15 – Spory

Na smlouvy mezi podnikatelem a spotřebitelem, na které se vztahují tyto všeobecné podmínky, se vztahuje výhradně nizozemské právo, i když má spotřebitel bydliště v zahraničí.